Rendszeres olvasók

2012. november 5., hétfő

Kell vagy nem kell - mamának, babának II.

Ebben a posztban azokról a termékekről fogok írni, amit megvettem vagy megvetettek velem, de nálam egyáltalán nem vált be, vagy rájöttem menet közben, hogy totál fölösleges pénzt költeni rá.

Csenge születése után pár nappal öröm és boldogság volt tükörbe néznem, még egy plasztikai sebész sem tudott volna szebb melleket alkotni (bár úgy maradt volna). Fel is voltam dobódva, hogy nekem milyen könnyű dolgom lesz majd a szoptatás során. 
Ez az öröm nem tartott túl sokáig, csak addig amíg be nem jött a "kedves" csecsemős nővér.



Közölte velem, kb fél órás kínzás után, hogy az én mellem nem alkalmas a szoptatásra, nekem csak úgy fog menni, ha bimbóvédőt használok. Persze egyből ment a telefon haza, hogy hozzanak nekem bimbóvédőt és szerezzenek be mindenféle kütyüt, ami megoldhatja a problémámat. 

A következő szoptatásra már hozták is az "életmentő" szilikon eszközt. Már első ránézésre sem volt valami szimpatikus, de mivel azt mondták az okosok, hogy ezzel már nem lesz gondom, úgy voltam vele, hogy használom. Jött a kisasszony, fél órát járt a szája, azt hittem, hogy jól teleette magát. Amikor jött a mérés akkor jött a pofon is, semmit nem evett a gyerek. Teljesen kétségbe voltam esve, és akkor jött egy fiatal és tényleg segíteni akaró nővér. Közölte, hogy a babának dupla munka a védőn keresztül szívni a tejet és amit én evésnek gondoltam az nem volt más csak szenvedés azért a pár cseppért. Ekkor úgy döntöttem, hogy a belső hangra hallgatok és a drága Avent repült is a kukába. A kórházban nem tudtak továbbra sem segíteni használható tanáccsal, csak gyűrkésztek minden alkalommal, amikor segítséget kértem. 
Nekem azt mondták, hogy a bimbóval vannak gondok, így amikor hazajöttem keresgélni kezdtem a neten. Akkor akadtam rá a Avent egyik eszközére, ami pont arra szolgál, hogy a befordult mellbimbót a helyére tegye. Ismét a férjemet küldtem el a Brendonba vásárolni. Persze nem azt hozta amit kértem, az eladó az alábbi tejgyűjtő bimbókiemelőt sózta rá.
4200 Ft.
Azon kívül, hogy drága volt, sok hasznát nem láttam. Beteszed a melltartóba, ettől úgy nézel ki, mintha valami daganat nőtt volna a melleidre. Pár cseppet fel is fog, hiszen a tej nem folyik folyamatosan a mellekből. A másik funkcióját, a kiemelést pedig egyáltalán nem látta el. Ez is ment évekkel később a kukába.

Így jött az újabb út már egy képpel felszerelkezve.
Ettől úgy néztem ki, mintha a Szürke ötven árnyalatában szerepelnék. Miután pár napig használtam rá kellett jönnöm, hogy velem semmi baj nincs, hiszen nem volt mit még jobban kihúznia, hacsak nem akarok magamnak kecskecsecseket.
Megint jött az, hogy a magam feje után mentem. Rájöttem, hogy nekem az a póz amit a kórházban tanítottak, hogy a legjobb, nálunk nem jön be, így több testhelyzetet is kipróbáltunk amíg megtaláltam a legmegfelelőbbet. 
A lényeg, hogy nem szabad feladni. Szerintem senkinek nem meg elsőre, hiszen egymásra kell hangolódnotok, meg kell ismerni egymást és ez nem megy egyik napról a másikra. 
Lehet tanulgatni könyvekből, lehet tanácsot kérni más kismamáktól, de vannak külön erre szakosodott egyesületek is. 

Szorosan ehhez a témához tartozik a bimbóvédő krém is. Túl sokszor nem használtam, mert a kisasszony nagyon ügyes volt. A választék ebből hatalmas. Mindenki a pénztárcája alapján tud választani. Van olyan amit nem is kell lemosni szoptatás előtt, én ezt megkóstoltam (ahogy mindent amit Csengének be kellett adni) és én minden alkalommal lemostam. 
Ha van otthon shea vaj, szerintem a célra az is megfelelő. 

Majdnem elfelejtettem a mellnyugtató párnát.
3000 Ft.
Ezt otthon található termékekkel is ki lehet váltani. Ha hideg kell akkor ott van a fagyasztóban található klasszikus zöldborsó :). Én a napokban vettem a KIK-ben zsebmelegítőt a gyereknek 300 Ft-ért, szerintem ugyan azt a hatást tudod vele elérni. Az ősi módszert is lehet választani:
Csökkentik a fájdalmat a túrópakolások és a fehér fejes káposzta leveleinek a felrakása. Az utóbbiak sok szoptatási tanácsadó kedvencei, mert bizonyíthatóan csökkentik a mellszövetek duzzadását és a mell túlmelegedését.
És így kell csinálni: A lehűtött, tiszta és száraz káposztaleveleket simítsa ki egy pezsgősüveggel vagy egy sodrófával, helyezze a mellre és rögzítse melltartóval. A káposztaleveleket a következő szoptatásig ott lehet hagyni.

Miután hazajöttünk tanácsolták, hogy vegyünk légzésfigyelőt és bébiőrt. A légzésfigyelőt még meg is értettem, de egy panellakásba ugyan minek bébiőr, hiszen azt is meghallod ha a szomszédod leejti a fakanalat a konyhában (vagy írhatnék durvábbat is), azt pedig ha a saját porontyod csak sóhajt egyet, még álmodban is meghallod. 
22.000-70.000 Ft.
 Mivel nálunk kölcsönözhető ilyen készülök pár ezer forintért, kipróbálásra 1 hónapra hazavittünk egyet. Megmondom őszintén nem használtuk túl sokáig, sőt. 2 rémálom éjszakánk volt miatta. kb. 5 percenként sípolt  bele a fejembe a készülék, persze rohanás át a gyerekhez akinek semmi baja nem volt, nyugodtan szuszogott az ágyban. Nem azt mondom, hogy nem kell megvenni és valószínű, ha olyan körülmények lennének, hogy orvos javasolná )koraszülött vagy beteg baba), akkor természetesen megvenném, de egyenlőre nem tervezem a beszerzését.
Mostanában láttam egy olyan megoldást, amit a pelusra vagy a ruházatra kell felcsíptetni (ez persze addig jó csak amíg a baba magától meg nem tud fordulni) és amint érzékeli, hogy hosszabb ideig kimarad a levegővétel enyhén elkezd zizegni, mint egy vibrátor, (Snuza) ami a mély alvásból felébreszti a babát annyira, hogy újra vegyen levegőt. (Igaz ez is 22000 Ft, de ezen még én is gondolkodom.)
 
Amit pénzkidobásnak tartok az az elektromos ételmelegítő.  Soha  nem láttam hasznát, hiszen az ősi módszerekkel (vízfürdő) vagy az üvegből kivéve és mikróban is melegítettem meg bébiételt (lehet kövezni érte) és nem égettem meg a gyerek száját a kajával. 
 
Mivel lányom van én szerettem volna, ha szép hosszú haja legyen. Én szerettem, ő viszont ki nem állhatta a hajmosást. Minden egyes alkalommal üvöltés volt. Ekkor tanácsolták, hogy vegyünk hajmosó karikát.
Pár alkalommal tudtam csak a gyerek fejére erőszakolni. Persze, hogy nem volt a fejformájához megfelelő, így lefolyt az arcán a víz és maradt az üvöltés. A karima alatt pedig elkezdett koszmósodni, úgyhogy ez is kukalakó lett. 

Egyre több kisgyerek nyakában látni az úgynevezett borostyán nyakláncot. 
Én szkeptikus vagyok. Anno a migrénemre is ajánlottak ásványt amit meg is vettem, de akármennyit szorongattam a kezembe amikor jött a fájdalom, semmit nem használt, pedig nagyon akartam érezni a hatását.Ha találkoztam olyan ismerőssel akinek a gyerekének a nyakában láttam ilyet, a kérdésre mindig az volt a válasz, hogy nem is tudják, hogy használ-e, mert a gyerek így is sírt amikor jött a foga. Nekünk szerencsénk volt, soha nem volt gond a fogzással (most többet nyavalyog amikor elkezd mozogni a foga). Ha mégis azt vettük észre, hogy duzzad az ínye és nyűgösködött akkor a Dologelt használtuk (Itt olvashatsz róla)


A következő részben azokat szedem majd össze, amik viszont hasznosak voltak mindkettőnknek.

2 megjegyzés:

  1. Köszönjük, jó volt olvasni :)

    VálaszTörlés
  2. Ez a tejgyűjtő bimbókiemelő dolog nagyon morbidul néz ki :D. Mennyi felesleges dolgot kitalálnak egyébként, hihetetlen. Hatalmas piac van a születés/halál köré építve nem is gondolná az ember.

    VálaszTörlés