Rendszeres olvasók

2011. július 17., vasárnap

Arcszobrászat - az arc kontúrozása, tippek

Reggelente a villamosmegállóban szoktam látni egy lányt. Ahányszor ránéztem az arcára, valami mindig zavart. Eleinte nem tudtam megmagyarázni, hogy mi az, de pár nap után rájöttem. Az egy dolog, hogy a hibátlan arcbőrén alapozó volt, de a mennyiség a a felvitel miatt úgy nézett ki az arca, mintha csak 2 dimenziós lenne. Eltűntek a mélységek, nem volt semmi kiemelve. Csak egy vastag alapozóréteg, amire még nem kevés púder is került. Pedig az árnyalatokkal csodát lehet tenni még az olyan arcformákon is ami nem nevezhető éppen szabályosnak (igaz itt mindenkinek szíve joga eldönteni, hogy mi is a szabályos), vagy éppen nem olyan mint amit szeretne. De tudom, pénztártól való távozás után reklamációt nem fogadnak el a szülők sem.

Nekem ovális arcom van és Robert Jones szabályait követve így érdemes ezt az arcformát alapozni, kiemelni. Igaz nem mindene estben szükséges a kontúrozás, de egy nagyobb fényképezés, vagy eseményre érdemes időt szánni rá.

1. Az első árnyalat amit felviszel a bőrödre, feleljen meg a bőröd árnyalatának.
2. A kiemelő árnyalat legyen egy árnyalattal világosabb mint az első ( a fénykép miatt és még világosabbat választottam.)


3. A harmadik árnyalat az árnyékoló szín, legyen egy fokkal sötétebb, mint az első, de az alaptónusa legyen ugyanaz.

Majd az egészet szépen el kell dolgozni. Kézzel, ecsettel, szivaccsal, kinek mi esik jól, ki mit szokott meg.
Hogy teljessé tedd a hatást befejezheted a művet háromféle árnyalatú púderrel. Mindegyik a korábban felvitt alapozó árnyalatával legyen szinkronban.

Mivel nem csak ovális arc létezik, jöjjön itt a többi forma is:

Szögletes arc

Szív alakú arc




Keskeny arc


Gyémánt formájú arc


Kerek arc

Az árnyalással kifejezőbb, élettel telibb lesz az arc.
Persze egy jól megválasztott frizura is sokat segít.


Szemléltető videónak legyen itt Eve Pearl sminkes munkája:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése